Çocuk Gelişimi
Sağlık Bilimleri FakültesiÇocuk Gelişimi Bölümü, 0-18 yaş arası bireylerin tüm gelişim alanlarını (bilişsel, dil, psikomotor, sosyal-duygusal ) kapsamlı biçimde değerlendirebilen ve bu doğrultuda gelişimsel destek programları, erken müdahale uygulamaları ve bireyselleştirilmiş eğitim planları hazırlayabilen çocuk gelişimciler yetiştirmeyi amaçlamaktadır. Program, hem tipik gelişim gösteren çocuklara hem de özel gereksinimli, özel yetenekli, korunmaya muhtaç, risk altındaki (göçmen, mülteci, suça sürüklenen, çalışan vb.) çocuklara yönelik çalışmalar yürütebilecek donanıma sahip mezunlar vermektedir. Ayrıca sağlık kuruluşlarına başvuran veya hastanede yatan çocukların gelişimsel değerlendirilmesi ve desteklenmesi de mesleki kapsam içerisindedir.
Çocuk Gelişimciler; çocukların yanı sıra aileler, eğitimciler ve ilgili kurumlarla çalışarak, fiziksel ve ruhsal açıdan sağlıklı, yaratıcı ve değerlerine bağlı bireylerin yetişmesine katkı sağlar. Bu yönüyle, çağdaş ve sürdürülebilir bir toplumun oluşumunda kilit rol üstlenirler.
Üniversitemiz bünyesinde faaliyet gösteren İstanbul Gedik Üniversitesi Engelsiz Yaşam Uygulama ve Araştırma Merkezi, bölüm öğrencilerimiz için önemli bir uygulama alanı sunmaktadır. Bu merkez aracılığıyla öğrencilerimiz çeşitli engel türlerine sahip çocukları gözlemleme ve değerlendirme şansı elde etmekte; özel eğitim öğretmenleri, psikologlar, uzman çocuk gelişimciler ve fizyoterapistlerle birlikte çalışarak multidisipliner bir yaklaşımla gerçek vaka temelli deneyim kazanabilmektedir. Böylece öğrencilerimiz, hem farklı meslek gruplarıyla iş birliği içinde çalışma becerisi kazanmakta hem de uygulamalı mesleki yeterliliklerini geliştirmektedir.
Bu güçlü akademik ve uygulamalı altyapı sayesinde mezunlarımız; hastane, rehabilitasyon ve danışmanlık merkezleri ile kamu-özel eğitim kurumlarında geniş iş imkânına sahiptir.
İş İmkanları
Sağlık Bakanlığına Bağlı Çeşitli Kurum ve Kuruluşlarda;
- Ana-Çocuk Sağlığı ve Aile Planlama Merkezleri (AÇSAP),
- Toplum Sağlığı Merkezleri (TSM),
- Kamu Hastaneleri ve Yatan Hasta Servisleri,
- Kamu Hastaneleri ve Çocuk İzlem Merkezleri (ÇİMI,
- Kamu / Üniversite Hastaneleri ve Gelişimsel Pediatri Bilimleri vd.,
Aile ve Sosyal Hizmetler Bakanlığı ile Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığına Bağlı Çeşitli Kurum ve Kuruluşlarda;
- Aile Danışma Merkezleri,
- Çocuk Koruma, İlk Müdahale ve Değerlendirme Birimi (ÇOKİM),
- Çocuk Destek Merkezleri (ÇODEM),
- Özel ve Resmi Bakım Merkezleri vd.,
Millî Eğitim Bakanlığına Bağlı Çeşitli Kurum ve Kuruluşlarda;
- Resmi ve Özel Okul Öncesi Eğitim Kurumlarında
- Mesleki ve Teknik Liseler
- Özel Eğitim ve Rehabilitasyon Merkezleri
- Hayat Boyu Öğrenme Müdürlüğü Halk Eğitim Merkezleri
- Rehberlik ve Araştırma Merkezleri vd.,
Adalet Bakanlığına Bağlı Çeşitli Kurum ve Kuruluşlarda, Kültür ve Turizm Bakanlığına Bağlı Çeşitli Kurum ve Kuruluşlarda, belediyelere bağlı kurum ve kuruluşlarda, üniversitelerde akademik personel, uygulama birimlerine uzman, idareci ve proje yürütücüsü, kendi kurumlarında girişimci olarak görev alabilmektedir.
UNICEF, LÖSEV, ILO ve gönüllü kuruluşlarda ve sivil toplum örgütlerinde de istihdam edilmektedir.
Çift Anadal, Yatay ve Dikey Geçiş
Öğrencilerimiz; Beslenme ve Diyetetik, Hemşirelik, Fizyoterapi ve Rehabilitasyon ve Psikoloji bölümü ile çift anadal yapabilmektedir. Yükseköğretim kurumlarında kayıtlı olan öğrencilerin belirlenen mevzuat çerçevesinde, aynı düzeydeki diğer diploma programlarında öğrenime devam etme hakkı kazanması yatay geçiş olarak ifade edilmektedir.
“Çocuk Gelişimi Önlisans Programı” mezun olan öğrenciler Dikey Geçiş Sınavı (DGS) ile bölümümüze geçiş yapabilmektedirler
Yüksek Lisans İmkanları
Çocuk Gelişimi Bölümü Lisans Programlarından mezun olan öğrencilerimiz yüksek lisansa başvuru için gerekli olan Akademik Lisansüstü Eğitim Sınavı (ALES) ve Yabancı Dil Sınav’larından (YDS ve YÖKDİL) gerekli puanları edindikten sonra üniversitelerin yüksek lisans programlarına başvurabilirler.
Akreditasyon
Çocuk Gelişimi Bölümü olarak uluslararası akreditasyon programı olan “Accreditation Agency in Healt and Social Sciences (AHPGS)" programına başvurulmuştur. Değerlendirme aşaması devam etmektedir.
İngilizce Hazırlık
Üniversitemizde İngilizce Hazırlık Programı mevcuttur. İstanbul Gedik Üniversitesi Çocuk Gelişimi Bölümü Eğitim dili Türkçe olması sebebiyle zorunluluğa tabii değildir.
İşletmede Mesleki Eğitim İmkanı
Üniversitemizde İngilizce Hazırlık Programı mevcuttur. İstanbul Gedik Üniversitesi Çocuk Gelişimi Bölümü Eğitim dili Türkçe olması sebebiyle zorunluluğa tabii değildir.
Kulüpler
- Çocuğun Gölgesinde Yürüyenler Kulübü

Öğr. Gör. Dr. FEVZİ AKKAN(*)

Öğr. Gör. Dr. TUBA AVCILAR(*)
(*) 2547 sayılı Yükseköğretim Kanunu'nun 31, 40/A ve 40/D. maddeleri uyarınca ders saat ücretli öğretim elemanı olarak görevlendirilmiştir.
- *Fiyatlarımıza KDV dahildir.
Ders Kodu | Ders | T+U | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|
ATA101 | Atatürk İlkeleri ve Inkılap Tarihi I | 2+0 | 2 | 2 |
CGE113 | Çocuk Gelişimine Giriş | 2+0 | 2 | 3 |
CGE115 | Psikoloji | 3+0 | 3 | 4 |
CGE119 | Anatomi | 3+0 | 3 | 5 |
CGE121 | Fizyoloji | 3+0 | 3 | 4 |
CGE123 | Çocuk Hakları ve Çocuk Hukuku | 2+0 | 2 | 4 |
CGE125 | Çocukluk Döneminde Etkili İletişim | 2+0 | 2 | 4 |
ING101 | İngilizce I | 2+0 | 2 | 2 |
TUR101 | Türk Dili I | 2+0 | 2 | 2 |
Ders Kodu | Ders | T+U | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|
ATA102 | Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi II | 2+0 | 2 | 2 |
CGE114 | Aile Yaşam Döngüsü ve Aile İçi İlişkiler | 2+0 | 2 | 3 |
CGE120 | Sosyoloji | 2+0 | 2 | 4 |
CGE122 | Gelişim Psikolojisi | 3+0 | 3 | 4 |
CGE124 | Öğrenme Psikolojisi | 3+0 | 3 | 4 |
CGE126 | Tıbbi Biyoloji ve Genetik | 3+0 | 3 | 5 |
CGE128 | İlk ve Acil Yardım | 2+2 | 3 | 4 |
ING102 | İngilizce II | 2+0 | 2 | 2 |
TUR102 | Türk Dili II | 2+0 | 2 | 2 |
Ders Kodu | Ders | T+U | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|
BES255 | Genel Beslenme İlkeleri | 2+0 | 2 | 4 |
BES259 | Girişimcilik | 2+0 | 2 | 4 |
CGE215 | Beyin Gelişimi ve Çocuk Nörolojisi | 2+0 | 2 | 4 |
CGE231 | Gelişim Kuramları | 3+0 | 3 | 4 |
CGE233 | Bebeklik Döneminde Gelişim | 2+0 | 2 | 2 |
CGE235 | Erken Çocukluk Döneminde Gelişim | 3+0 | 3 | 4 |
CGE237 | Özel Eğitim | 3+0 | 3 | 4 |
CGE271 | Erken Okuryazarlık | 2+0 | 2 | 4 |
CGE273 | Çocuk Edebiyatı ve Medya | 2+0 | 2 | 4 |
CGE275 | Değerler Eğitimi | 2+0 | 2 | 4 |
CGE277 | Duyu Gelişimi ve Desteklenmesi | 2+0 | 2 | 4 |
FTR257 | Girişimcilik - I | 2+0 | 2 | 4 |
FTR277 | Bilgisayara Giriş | 2+0 | 2 | 4 |
HEM253 | Sağlık Bilişimi | 2+0 | 2 | 4 |
HEM261 | Kritik Düşünme Becerileri | 2+0 | 2 | 4 |
HEM267 | Bilgisayara Giriş | 2+0 | 2 | 4 |
3.YY | Bölüm Seçmeli Ders ( 2 Adet ) | 2+0 | 2 | 4 |
3.YY II | Disiplinlerarası Seçmeli Ders | 2+0 | 2 | 4 |
Ders Kodu | Ders | T+U | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|
BES260 | Sağlık Ekonomisi | 2+0 | 2 | 4 |
BES262 | Bilgisayar | 2+0 | 2 | 4 |
CGE202 | Anne Çocuk Beslenmesi | 2+0 | 2 | 3 |
CGE226 | Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları | 2+0 | 2 | 4 |
CGE230 | Erken Çocukluk Eğitimi Yaklaşımları | 2+0 | 2 | 3 |
CGE232 | Çocuk ve Oyun | 2+0 | 2 | 4 |
CGE234 | Ergenlik Psikolojisi | 2+0 | 2 | 4 |
CGE270 | Çocukta Sanat ve Yaratıcılık | 2+0 | 2 | 4 |
CGE272 | Erken Çocukluk Döneminde Müzik Eğitimi | 2+0 | 2 | 4 |
CGE274 | Fiziksel Büyüme ve Motor Gelişim | 2+0 | 2 | 4 |
CGE276 | Erken Çocukluk Döneminde Akran İlişkileri | 2+0 | 2 | 4 |
FTR278 | Psikoloji | 2+0 | 2 | 4 |
HEM112 | Kendini Tanıma ve Girişkenlik | 2+0 | 2 | 4 |
HEM210 | Etik ve Sağlık Hukuku | 2+0 | 2 | 4 |
HEM262 | Tamamlayıcı ve Alternatif Tedaviler | 2+0 | 2 | 4 |
4.YY | Bölüm Seçmeli Ders ( 2 Adet ) | 2+0 | 2 | 4 |
4.YY II | Disiplinlerarası Seçmeli Ders | 2+0 | 2 | 4 |
Ders Kodu | Ders | T+U | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|
BES371 | Besin Duyarlılığı ve Alerjilerinde Beslenme | 2+0 | 2 | 4 |
CGE305 | Gelişimsel Psikopatoloji | 3+0 | 3 | 4 |
CGE321 | Cinsel Gelişim ve Eğitimi | 2+0 | 2 | 3 |
CGE323 | Erken Çocukluk Eğitiminde Program Geliştirme | 3+0 | 3 | 4 |
CGE325 | Gelişimsel Tanı ve Değerlendirme | 3+0 | 3 | 4 |
CGE327 | Aile Eğitimi ve Katılımı | 2+0 | 2 | 3 |
CGE371 | Çocuklarda Teknoloji ve İnternet Bağımlılığı | 2+0 | 2 | 4 |
CGE373 | Erken Çocuklukta Bilim ve Matematik Eğitimi | 2+0 | 2 | 4 |
CGE375 | Erken Çocukluk Döneminde Çevre Eğitimi | 2+0 | 2 | 4 |
CGE377 | Üstün Yetenekli Çocukların Gelişimi ve Eğitimi | 2+0 | 2 | 4 |
FTR381 | Sağlık İletişimi ve Medya | 2+0 | 2 | 4 |
HEM361 | Üreme Sağlığı | 2+0 | 2 | 4 |
HEM363 | Kişilerarası Şiddet ve Yönetimi | 2+0 | 2 | 4 |
HEM365 | Kariyer Geliştirme | 2+0 | 2 | 4 |
HEM367 | Bağımlılıkla Mücadele | 2+0 | 2 | 4 |
ÜNİ081 | İnsan Kaynakları Yönetimi | 3+0 | 3 | 6 |
5.YY | Bölüm Seçmeli Ders ( 2 Adet ) | 2+0 | 2 | 4 |
5.YY II | Disiplinlerarası Seçmeli Ders | 2+0 | 2 | 4 |
Ders Kodu | Ders | T+U | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|
BES368 | Besin Hijyeni ve Sanitasyon | 2+0 | 2 | 4 |
CGE306 | Erken Çocukluk Dönemi Uygulamaları | 2+8 | 6 | 7 |
CGE320 | Araştırma Yöntemleri ve Biyoistatistik | 2+2 | 3 | 3 |
CGE322 | Erken Müdahale ve Gelişimsel Destek Programları | 3+0 | 3 | 4 |
CGE324 | Topluma Hizmet Uygulamaları | 2+2 | 3 | 4 |
CGE370 | Oyun Terapisi | 2+0 | 2 | 4 |
CGE372 | Yaratıcı Drama | 2+0 | 2 | 4 |
CGE374 | Davranışsal Sorunlar ve Davranış Yönetimi | 2+0 | 2 | 4 |
CGE376 | Kişilik Gelişimi | 2+0 | 2 | 4 |
FTR356 | Girişimcilik II | 2+0 | 2 | 4 |
HEM378 | Bebek ve Çocuk İzlemi | 2+0 | 2 | 4 |
6.YY | Bölüm Seçmeli Ders ( 2 Adet ) | 2+0 | 2 | 4 |
6.YY II | Disiplinlerarası Seçmeli Ders | 2+0 | 2 | 4 |
Ders Kodu | Ders | T+U | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|
CGE409 | Hastane ve Sağlık Kuruluşlarında Çocuklar | 2+0 | 2 | 3 |
CGE411 | Aile Danışmanlığı | 3+0 | 3 | 4 |
CGE413 | Çocuk İhmal ve İstismarı | 2+0 | 2 | 5 |
CGE471 | Rehberlik ve Psikolojik Danışma | 2+0 | 2 | 4 |
CGE473 | Otizm Spektrum Bozukluğu | 2+0 | 2 | 4 |
CGE475 | Bireyselleştirilmiş Eğitim Programları ( BEP ) | 2+0 | 2 | 4 |
CGE477 | Çocuk Resimlerinin Analizi | 2+0 | 2 | 4 |
CGE479 | Öğrenme Güçlüğü ve Dikkat Eksikliği Hiperaktivite Bozukluğu | 2+0 | 2 | 4 |
SBF451 | İş Sağlığı ve Güvenliği ( İSG ) | 3+0 | 3 | 6 |
SBF453 | İŞARET DİLİ | 3+0 | 3 | 6 |
ÜNİ002 | Dans | 2+0 | 2 | 3 |
ÜNİ036 | Etik ve İnsan İlişkileri | 2+0 | 2 | 3 |
ÜNİ039 | Bilgisayar Programlamaya Giriş | 2+0 | 2 | 3 |
ÜNİ040 | Bina, Bitki ve Çevre İlişkileri | 2+0 | 2 | 3 |
ÜNİ041 | Dünya Dinamikleri ve Karar Sistemleri | 2+0 | 2 | 3 |
ÜNİ042 | Kişisel Gelişim | 2+0 | 2 | 3 |
ÜNİ043 | Kodlama Eğitimi | 2+0 | 2 | 3 |
ÜNİ044 | Kurum Kimlikleri ve Mekanlarda Görsellik | 2+0 | 2 | 3 |
ÜNİ045 | Mitoloji | 2+0 | 2 | 3 |
ÜNİ046 | Modlaj | 2+0 | 2 | 3 |
ÜNİ047 | Müzik Kültürü ve Uygulamaları | 2+0 | 2 | 3 |
ÜNİ048 | Nanobilim ve Nanoteknolojilerin Sosyoekonomik Sistemlere Etkileri | 2+0 | 2 | 3 |
ÜNİ049 | Osmanlı Kentleri | 2+0 | 2 | 3 |
ÜNİ050 | Osmanlı Türkçesi | 2+0 | 2 | 3 |
ÜNİ051 | Proje Yazma, Yürütme ve Raporlama | 2+0 | 2 | 3 |
ÜNİ052 | Renk Bilgisi | 2+0 | 2 | 3 |
ÜNİ053 | Risk Yönetimi ve Büyüme Stratejileri | 2+0 | 2 | 3 |
ÜNİ054 | Sağlıklı Beslenme | 2+0 | 2 | 3 |
ÜNİ055 | Savaş Sanatı ve Okçuluk Uygulamaları | 2+0 | 2 | 3 |
ÜNİ056 | Sürdürülebilir Çevre Eğitimi | 2+0 | 2 | 3 |
ÜNİ057 | Sürdürülebilir Tasarıma Giriş | 2+0 | 2 | 3 |
ÜNİ058 | Tasarım ve Teknoloji | 2+0 | 2 | 3 |
ÜNİ059 | Teknoloji ve İnovasyon Yönetimi | 2+0 | 2 | 3 |
ÜNİ060 | Toplumsal Cinsiyet Eşitliği | 2+0 | 2 | 3 |
ÜNİ061 | Proje Geliştirme ve İnovasyon | 2+0 | 2 | 3 |
ÜNİ062 | Teknik Tekstiller | 2+0 | 2 | 3 |
ÜNİ063 | Moda Akımları | 2+0 | 2 | 3 |
ÜNİ064 | Akademik Türkçe | 2+0 | 2 | 3 |
ÜNİ065 | Yeni Medya ve İletişimi | 2+0 | 2 | 3 |
ÜNİ066 | Robotik Kodlama | 2+0 | 2 | 3 |
ÜNİ067 | Dijital Dönüşüm ve İnovasyon | 2+0 | 2 | 3 |
ÜNİ068 | Müziğin Resmi | 2+0 | 2 | 3 |
ÜNİ069 | Gönüllülük Çalışmaları | 2+0 | 2 | 3 |
ÜNİ070 | Müzik Kültürü ve Uygulamaları | 3+0 | 3 | 6 |
ÜNİ071 | Yaşamın Müziği | 3+0 | 3 | 6 |
ÜNİ082 | Öğrenmeyi Öğrenme | 3+0 | 3 | 6 |
7.YY | Bölüm Seçmeli Ders ( 3 Adet ) | 2+0 | 2 | 4 |
7.YY II | Üniversite Seçmeli Ders | 3+0 | 3 | 6 |
Ders Kodu | Ders | T+U | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|
CGE410 | Özel Eğitim Uygulamaları | 2+16 | 10 | 10 |
CGE412 | Bitirme Projesi | 2+2 | 3 | 4 |
CGE414 | Sağlık Kuruluşlarında Alan Çalışması | 2+16 | 10 | 10 |
CGE480 | Makale Analizi | 0+2 | 1 | 4 |
CGE482 | Mesleki Eğitim | 0+2 | 1 | 6 |
CGE484 | Kariyer ve Yaşam | 0+2 | 1 | 2 |
SBF452 | Çevre Sağlığı | 3+0 | 3 | 6 |
ÜNİ072 | OSTİM-Ekonomi Politikaları | 3+0 | 3 | 6 |
ÜNİ073 | Politik Ekonomi | 3+0 | 3 | 6 |
ÜNİ074 | Patent | 3+0 | 3 | 6 |
ÜNİ075 | Enerji Ekonomisi | 3+0 | 3 | 6 |
ÜNİ076 | Gönüllülük Çalışmaları | 3+0 | 3 | 6 |
ÜNİ077 | Dünyadan Notlar | 3+0 | 3 | 6 |
ÜNİ078 | Diksiyon | 3+0 | 3 | 6 |
ÜNİ079 | Startup Finance | 3+0 | 3 | 6 |
ÜNİ080 | Sağlıkta Kalite ve Akreditasyon | 3+0 | 3 | 6 |
ÜNİ083 | Etkin Yönetim ve Liderlik | 3+0 | 3 | 6 |
ÜNİ084 | Dünya Siyasetinde Çin | 3+0 | 3 | 6 |
ÜNİ085 | Lider Yöneticilik | 3+0 | 3 | 6 |
ÜNİ086 | Tıbbi Terninoloji | 3+0 | 3 | 6 |
ÜNİ087 | Temel Sağlık Ve Hastalık Bilgisi | 3+0 | 3 | 6 |
ÜNİ088 | Standardizasyon ve Uygunluk Değerlendirme | 3+0 | 3 | 6 |
8.YY | Üniversite Seçmeli Ders - II | 3+0 | 3 | 6 |