Hemşirelik
Sağlık Bilimleri FakültesiHemşirelik sağlık sektörünün öncü bölümlerinden birisidir. Türk Hemşireler Derneği (THD) Eğitim Komisyonunun 1981 yılında yapmış olduğu tanıma göre; “Hemşirelik, bireyin, ailenin ve toplumun sağlığını ve esenliğini koruma, geliştirme ve hastalık halinde iyileştirme amacına yönelik hemşirelik hizmetlerinin planlanması, örgütlenmesi, uygulanması, değerlendirilmesinden, bu kişilerin eğitiminden sorumlu bilim ve sanattan oluşan bir sağlık disiplinidir”. Hemşirelerin bakım verme, tedavi planına katılma gibi rollerinin yanında, danışmanlık, araştırma, yönetim, kalite geliştirme, işbirliği yapma ve iletişimi sağlama gibi rolleri de bulunmaktadır.
Hemşirelik Bölümü’nün amacı, öncelikle birey ve toplumun sağlığını koruma ve geliştirme amacıyla çalışan, hastalık durumunda hemşirelik bakımını kanıta dayalı uygulamalar ışığında planlayabilen, uygulayabilen, değerlendirebilen, eleştirel düşünen, akademik üstünlük ve araştırma öğelerini birleştiren hemşire yetiştirmektir.
İş İmkanları
Hemşirelik sağlık sektörünün öncü bölümlerinden birisidir. Türk Hemşireler Derneği (THD) Eğitim Komisyonunun 1981 yılında yapmış olduğu tanıma göre; “Hemşirelik, bireyin, ailenin ve toplumun sağlığını ve esenliğini koruma, geliştirme ve hastalık halinde iyileştirme amacına yönelik hemşirelik hizmetlerinin planlanması, örgütlenmesi, uygulanması, değerlendirilmesinden, bu kişilerin eğitiminden sorumlu bilim ve sanattan oluşan bir sağlık disiplinidir”. Hemşirelerin bakım verme, tedavi planına katılma gibi rollerinin yanında, danışmanlık, araştırma, yönetim, kalite geliştirme, işbirliği yapma ve iletişimi sağlama gibi rolleri de bulunmaktadır.
Hemşirelik Bölümü’nün amacı, öncelikle birey ve toplumun sağlığını koruma ve geliştirme amacıyla çalışan, hastalık durumunda hemşirelik bakımını kanıta dayalı uygulamalar ışığında planlayabilen, uygulayabilen, değerlendirebilen, eleştirel düşünen, akademik üstünlük ve araştırma öğelerini birleştiren hemşire yetiştirmektir.
Çift Anadal, Yatay ve Dikey Geçiş
Öğrencilerimiz; Beslenme ve Diyetetik, Çocuk Gelişimi ve Fizyoterapi bölümü ile çift anadal yapabilmektedir. Yükseköğretim kurumlarında kayıtlı olan öğrencilerin belirlenen mevzuat çerçevesinde, aynı düzeydeki diğer diploma programlarında öğrenime devam etme hakkı kazanması yatay geçiş olarak ifade edilmektedir.
Yüksek Lisans İmkanları
Bölüm mezunları, Hemşirelik alanında yüksek lisans ve doktora programlarına devam ederek uzman hemşire, eğitim hemşiresi veya akademisyen olabilirler. Yüksek lisans sayesinde mezunlar, yönetici hemşirelik gibi üst düzey pozisyonlara da yükselebilirler.
Yüksek Öğretim Kurumu’nun belirlemiş olduğu Önlisans Programlarından mezun olan öğrenciler Dikey Geçiş Sınavı (DGS) ile bölümümüze geçiş yapabilmektedirler.
Akreditasyon
Hemşrielik Bölümü olarak uluslararası akreditasyon programı olan “Accreditation Agency in Healt and Social Sciences (AHPGS)" programına başvurulmuştur. Değerlendirme aşaması devam etmektedir.
İngilizce Hazırlık
Üniversitemizde İngilizce Hazırlık Programı mevcuttur. İstanbul Gedik Üniversitesi Hemşirelik Bölümü Eğitim dili Türkçe olması sebebiyle zorunluluğa tabii değildir.
İşletmede Mesleki Eğitim İmkanı
İşletmede Mesleki Eğitim Uygulamaları/ Stajlar Hemşirelik bölümü öğretim elemanları ve il sağlık müdürlüğünün belirlediği hastanelerde yapılmaktadır. Hemşirelik bölümü lisans programında yer alan Hemşirelik Esasları, İç hastalıkları Hemşireliği, Cerrahi Hastalıklar Hemşireliği, Kadın Sağlığı ve Hastalıkları Hemşireliği, Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları Hemşireliği, Ruh Sağlığı ve Hastalıkları Hemşireliği, Hemşirelikte Yönetim, Halk Sağlığı Hemşireliği isimli dersler için öğrenciler 2. Yarıyıldan itibaren çeşitli hastanelerde staj yapmaktadır. Ayrıca 8. Yarıyılda öğrenciler intörnlük uygulaması kapsamında hastanede çalışmaktadır. Öğrencilerin farklı hastanelerde uygulama yapabilmesi gelecekteki iş tercihleri için onlara seçenek sunmaktadır.
Kulüpler
- Hemşirelik Kulübü

Prof. Dr. AYŞE DEMET KAYA(*)

Öğr. Gör. Dr. ZELİHA YETİM(*)

Öğr. Gör. Dr. ZÜLEYHA PESTİL(*)
(*) 2547 sayılı Yükseköğretim Kanunu'nun 31, 40/A ve 40/D. maddeleri uyarınca ders saat ücretli öğretim elemanı olarak görevlendirilmiştir.
- *Fiyatlarımıza KDV dahildir.
Ders Kodu | Ders | T+U | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|
HEM375 | Rehabilitasyon Hemşireliği | 2+0 | 2 | 4 |
HEM377 | Kadın Ruh Sağlığı | 2+0 | 2 | 4 |
Ders Kodu | Ders | T+U | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|
ATA101 | Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi I | 2+0 | 2 | 2 |
HEM105 | Fizyoloji | 3+0 | 3 | 4 |
HEM107 | Biyokimya | 3+0 | 3 | 3 |
HEM113 | Hemşirelik Esasları - I | 4+4 | 6 | 9 |
HEM115 | Anatomi - I | 2+2 | 3 | 4 |
HEM117 | Kişilerarası İletişim ve Yardım Becerileri | 2+0 | 2 | 4 |
ING101 | İngilizce I | 2+0 | 2 | 2 |
TUR101 | Türk Dili I | 2+0 | 2 | 2 |
Ders Kodu | Ders | T+U | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|
ATA102 | Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi II | 2+0 | 2 | 2 |
HEM104 | Mikrobiyoloji-Parazitoloji | 3+0 | 3 | 4 |
HEM108 | Histoloji | 2+0 | 2 | 3 |
HEM110 | Anatomi - II | 2+2 | 1 | 4 |
HEM112 | Kendini Tanıma ve Girişkenlik | 2+0 | 2 | 4 |
HEM114 | Hemşirelik Esasları - II | 0+16 | 8 | 9 |
ING102 | İngilizce II | 2+0 | 2 | 2 |
TUR102 | Türk Dili II | 2+0 | 2 | 2 |
Ders Kodu | Ders | T+U | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|
BES255 | Genel Beslenme İlkeleri ( BES ) | 2+0 | 2 | 4 |
BES259 | Girişimcilik | 2+0 | 2 | 4 |
CGE273 | Çocuk Edebiyatı ve Medya | 2+0 | 2 | 4 |
CGE277 | Duyu Gelişimi ve Desteklenmesi | 2+0 | 2 | 4 |
FTR257 | Girişimcilik - I | 2+0 | 2 | 4 |
FTR277 | Bilgisayara Giriş | 2+0 | 2 | 4 |
HEM201 | İç Hastalıkları Hemşireliği | 4+8 | 8 | 10 |
HEM205 | Hemşirelikte Farmakoloji | 2+0 | 2 | 4 |
HEM211 | İlk Yardım ve Acil Hemşireliği | 2+2 | 3 | 4 |
HEM253 | Sağlık Bilişimi | 2+0 | 2 | 4 |
HEM255 | Afet Yönetimi ve Afet Hemşireliği | 2+0 | 2 | 4 |
HEM261 | Kritik Düşünme Becerileri | 2+0 | 2 | 4 |
HEM263 | Sağlık ve Kültür | 2+0 | 2 | 4 |
HEM265 | Psikoloji | 2+0 | 2 | 4 |
HEM267 | Bilgisayara Giriş | 2+0 | 2 | 4 |
HEM271 | Diyabet Hemşireliği | 2+0 | 2 | 4 |
HEM273 | İngilizce - III | 2+0 | 2 | 4 |
HEM275 | Afet Durumlarında Sağlık Hizmetleri | 2+0 | 2 | 4 |
HEM277 | Hemşirelik ve Liderlik Süreci | 2+0 | 2 | 4 |
HEM279 | Farklı Dinler, Kültürler ve Hemşirelik yaklaşımları | 2+0 | 2 | 4 |
HEM379 | Sağlık Politikaları ve Hemşirelik | 2+0 | 2 | 4 |
3.YY | Alan Seçmeli Ders ( 2 Adet ) | 2+0 | 2 | 4 |
3.YY II | Fakülte Seçmeli Ders | 2+0 | 2 | 4 |
Ders Kodu | Ders | T+U | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|
BES260 | Sağlık Ekonomisi | 2+0 | 2 | 4 |
BES262 | Bilgisayar | 2+0 | 2 | 4 |
CGE274 | Fiziksel Büyüme ve Motor Gelişim | 2+0 | 2 | 4 |
FTR278 | Psikoloji | 2+0 | 2 | 4 |
FTR356 | Girişimcilik - II | 2+0 | 2 | 4 |
HEM202 | Cerrahi Hastalıklar Hemşireliği | 4+8 | 8 | 10 |
HEM210 | Hemşirelikte Etik ve Değerler | 2+0 | 2 | 4 |
HEM212 | Patoloji | 2+0 | 2 | 4 |
HEM254 | Stoma ve Yara Bakım Hemşireliği | 2+0 | 2 | 4 |
HEM262 | Tamamlayıcı ve Alternatif Tedaviler | 2+0 | 2 | 4 |
HEM264 | Palyatif Bakım Hemşireliği | 2+0 | 2 | 4 |
HEM266 | Sağlığın Değerlendirilmesi | 2+2 | 2 | 4 |
HEM272 | İngilizce - IV | 2+0 | 2 | 4 |
HEM274 | Üroloji ve Transplantasyon Hemşireliği | 2+0 | 2 | 4 |
HEM276 | Sağlık Turizmi | 2+0 | 2 | 4 |
HEM381 | Ameliyathane Hemşireliği | 2+0 | 2 | 4 |
4.YY | Alan Seçmeli Ders ( 2 Adet ) | 2+0 | 2 | 4 |
4.YY II | Fakülte Seçmeli Ders | 2+0 | 2 | 4 |
Ders Kodu | Ders | T+U | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|
BES371 | Besin Duyarlılığı ve Alerjilerinde Beslenme | 2+0 | 2 | 4 |
CGE371 | Çocuklarda Teknoloji ve İnternet Bağımlılığı | 2+0 | 2 | 4 |
FTR381 | Sağlık İletişimi ve Medya | 2+0 | 2 | 4 |
HEM301 | Kadın Sağlığı ve Hastalıkları Hemşireliği | 4+8 | 8 | 10 |
HEM309 | Hemşirelikte Öğretim | 4+0 | 3 | 4 |
HEM313 | Epidemiyolojiye Giriş ve Bulaşıcı Hastalıklar Hemşireliği | 2+0 | 2 | 4 |
HEM353 | Doğurganlığın Düzenlenmesi | 2+0 | 2 | 4 |
HEM359 | Adli Hemşirelik | 2+0 | 2 | 4 |
HEM361 | Üreme Sağlığı | 2+0 | 2 | 4 |
HEM363 | Kişilerarası Şiddet ve Yönetimi | 2+0 | 2 | 4 |
HEM365 | Kariyer Geliştirme | 2+0 | 2 | 4 |
HEM367 | Bağımlılıkla Mücadele | 2+0 | 2 | 4 |
HEM371 | Ağrı Yönetimi | 2+0 | 2 | 4 |
HEM373 | İnfertilite Hemşireliği | 2+0 | 2 | 4 |
HEM383 | Mesleki İngilizce | 2+0 | 2 | 4 |
SBF455 | Yaşam Boyu Sağlık | 3+0 | 3 | 6 |
SBF457 | Stres ve Kriz Yönetimi | 0+0 | 3 | 6 |
ÜNİ081 | İnsan Kaynakları Yönetimi | 3+0 | 3 | 6 |
5.YY | Alan Seçmeli Ders ( 2 Adet ) | 2+0 | 2 | 4 |
5.YY II | Fakülte Seçmeli Dersi | 2+0 | 2 | 4 |
Ders Kodu | Ders | T+U | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|
BES368 | Besin Hijyeni ve Sanitasyon | 2+0 | 2 | 4 |
CGE370 | Oyun Terapisi | 2+0 | 2 | 4 |
CGE372 | Yaratıcı Drama | 2+0 | 2 | 4 |
HEM302 | Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları Hemşireliği | 4+8 | 8 | 8 |
HEM310 | Araştırma Yöntemleri ve Biyoistatistik | 2+2 | 3 | 3 |
HEM352 | Geriatri Hemşireliği | 2+0 | 2 | 4 |
HEM358 | Yenidoğan Yoğun Bakım Hemşireliği | 2+0 | 2 | 4 |
HEM360 | Çocuk Yoğun Bakım Hemşireliği | 2+0 | 2 | 4 |
HEM364 | Hasta Güvenliği | 2+0 | 2 | 4 |
HEM366 | Hemşirelikte Kalite Yönetimi | 2+0 | 2 | 4 |
HEM368 | Yoğun Bakım Hemşireliği | 2+0 | 2 | 4 |
HEM370 | Okul Sağlığı Hemşireliği | 2+0 | 2 | 4 |
HEM372 | Hemşirelikte İnovasyon | 2+0 | 2 | 4 |
HEM374 | Onkoloji Hemşireliği | 2+0 | 2 | 4 |
HEM376 | Kanıta Dayalı Hemşirelik | 2+0 | 2 | 4 |
HEM378 | Bebek ve Çocuk İzlemi | 2+0 | 2 | 4 |
HEM380 | İş Sağlığı Hemşireliği | 2+0 | 2 | 4 |
HEM382 | Konsültasyon Liyezon Hemşireliği | 2+0 | 2 | 4 |
HEM384 | Toplumsal Duyarlılık | 2+0 | 2 | 4 |
HEM386 | Sağlık Hukuku | 2+0 | 2 | 4 |
HEM388 | Hemşirelikte Profesyonellik | 2+0 | 2 | 4 |
HEM413 | Hemşirelikte Yönetim | 4+8 | 8 | 10 |
HUK386 | Sağlık Hukuku | 2+0 | 2 | 4 |
6.YY | Alan Seçmeli Ders ( 2 Adet ) | 2+0 | 2 | 4 |
6.YY II | Fakülte Seçmeli Ders | 2+0 | 2 | 4 |
Ders Kodu | Ders | T+U | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|
HEM312 | Ruh Sağlığı ve Hastalıkları Hemşireliği | 4+8 | 8 | 8 |
HEM405 | Halk Sağlığı Hemşireliği | 4+8 | 8 | 10 |
HEM411 | Eleştirel Düşünme ve Yayın Analizi | 2+2 | 3 | 4 |
SBF451 | İş Sağlığı ve Güvenliği ( İSG ) | 3+0 | 3 | 6 |
SBF453 | İşaret Dili | 3+0 | 2 | 6 |
SBF459 | Afet Kültürü | 3+0 | 3 | 6 |
ÜNİ002 | Dans | 2+0 | 2 | 3 |
ÜNİ036 | Etik ve İnsan İlişkileri | 2+0 | 2 | 3 |
ÜNİ039 | Bilgisayar Programlamaya Giriş | 2+0 | 2 | 3 |
ÜNİ040 | Bina, Bitki ve Çevre İlişkileri | 2+0 | 2 | 3 |
ÜNİ041 | Dünya Dinamikleri ve Karar Sistemleri | 2+0 | 2 | 3 |
ÜNİ042 | Kişisel Gelişim | 2+0 | 2 | 3 |
ÜNİ043 | Kodlama Eğitimi | 2+0 | 2 | 3 |
ÜNİ044 | Kurum Kimlikleri ve Mekanlarda Görsellik | 2+0 | 2 | 3 |
ÜNİ045 | Mitoloji | 2+0 | 2 | 3 |
ÜNİ046 | Modlaj | 2+0 | 2 | 3 |
ÜNİ047 | Müzik Kültürü ve Uygulamaları | 2+0 | 2 | 3 |
ÜNİ048 | Nanobilim ve Nanoteknolojilerin Sosyoekonomik Sistemlere Etkileri | 2+0 | 2 | 3 |
ÜNİ049 | Osmanlı Kentleri | 2+0 | 2 | 3 |
ÜNİ050 | Osmanlı Türkçesi | 2+0 | 2 | 3 |
ÜNİ051 | Proje Yazma, Yürütme ve Raporlama | 2+0 | 2 | 3 |
ÜNİ052 | Renk Bilgisi | 2+0 | 2 | 3 |
ÜNİ053 | Risk Yönetimi ve Büyüme Stratejileri | 2+0 | 2 | 3 |
ÜNİ054 | Sağlıklı Beslenme | 2+0 | 2 | 3 |
ÜNİ055 | Savaş Sanatı ve Okçuluk Uygulamaları | 2+0 | 2 | 3 |
ÜNİ056 | Sürdürülebilir Çevre Eğitimi | 2+0 | 2 | 3 |
ÜNİ057 | Sürdürülebilir Tasarıma Giriş | 2+0 | 2 | 3 |
ÜNİ058 | Tasarım ve Teknoloji | 2+0 | 2 | 3 |
ÜNİ059 | Teknoloji ve İnovasyon Yönetimi | 2+0 | 2 | 3 |
ÜNİ060 | Toplumsal Cinsiyet Eşitliği | 2+0 | 2 | 3 |
ÜNİ061 | Proje Geliştirme ve İnovasyon | 2+0 | 2 | 3 |
ÜNİ062 | Teknik Tekstiller | 2+0 | 2 | 3 |
ÜNİ063 | Moda Akımları | 2+0 | 2 | 3 |
ÜNİ064 | Akademik Türkçe | 2+0 | 2 | 3 |
ÜNİ065 | Yeni Medya ve İletişimi | 2+0 | 2 | 3 |
ÜNİ066 | Robotik Kodlama | 2+0 | 2 | 3 |
ÜNİ067 | Dijital Dönüşüm ve İnovasyon | 2+0 | 2 | 3 |
ÜNİ068 | Müziğin Resmi | 2+0 | 2 | 3 |
ÜNİ069 | Gönüllülük Çalışmaları | 2+0 | 2 | 3 |
ÜNİ070 | Müzik Kültürü ve Uygulamaları | 3+0 | 3 | 6 |
ÜNİ071 | Yaşamın Müziği | 3+0 | 3 | 6 |
ÜNİ082 | Öğrenmeyi Öğrenme | 3+0 | 3 | 6 |
7.YY | Üniversite Seçmeli Ders | 3+0 | 3 | 6 |
Ders Kodu | Ders | T+U | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|
HEM369 | Kariyer Danışmanlığı | 2+0 | 2 | 4 |
HEM406 | İntern Uygulaması - I | 0+16 | 8 | 9 |
HEM408 | İntern Uygulaması - II | 0+16 | 8 | 9 |
HEM410 | Bitirme Projesi | 2+2 | 3 | 6 |
SBF452 | Çevre Sağlığı ( İSG ) | 3+0 | 3 | 6 |
SBF454 | Su Altı İlk Yardım | 2+2 | 3 | 6 |
SBF456 | Sağlık ve Kültür | 3+0 | 3 | 6 |
SBF458 | Değerler Eğitimi | 3+0 | 3 | 6 |
SBF460 | İhmal, İstismar ve Şiddet Yönetimi | 3+0 | 3 | 6 |
ÜNİ072 | OSTİM-Ekonomi Politikaları | 3+0 | 3 | 6 |
ÜNİ073 | Politik Ekonomi | 3+0 | 3 | 6 |
ÜNİ074 | Patent | 3+0 | 3 | 6 |
ÜNİ075 | Enerji Ekonomisi | 3+0 | 3 | 6 |
ÜNİ076 | Gönüllülük Çalışmaları | 3+0 | 3 | 6 |
ÜNİ077 | Dünyadan Notlar | 3+0 | 3 | 6 |
ÜNİ078 | Diksiyon | 3+0 | 3 | 6 |
ÜNİ079 | Startup Finance | 3+0 | 3 | 6 |
ÜNİ080 | Sağlıkta Kalite ve Akreditasyon | 3+0 | 3 | 6 |
ÜNİ083 | Etkin Yönetim ve Liderlik | 3+0 | 3 | 6 |
ÜNİ084 | Dünya Siyasetinde Çin | 3+0 | 3 | 6 |
ÜNİ085 | Lider Yöneticilik | 3+0 | 3 | 6 |
ÜNİ086 | Tıbbi Terninoloji | 3+0 | 3 | 6 |
ÜNİ087 | Temel Sağlık Ve Hastalık Bilgisi | 3+0 | 3 | 6 |
ÜNİ088 | Standardizasyon ve Uygunluk Değerlendirme | 3+0 | 3 | 6 |
8.YY | Üniversite Seçmeli Ders - II | 3+0 | 3 | 6 |