Medya ve İletişim

Sosyal Programlar

Medya ve İletişim programı, kitle iletişim araçlarıyla bilgi üretimi, yayımı ve kamuoyu oluşturma süreçlerini inceleyen disiplinler arası bir alandır. Bu bölümde öğrencilere; yazılı, görsel ve dijital medya araçlarını etkili biçimde kullanma becerisi kazandırılır. Aynı zamanda medya etiği, iletişim kuramları, halkla ilişkiler, reklamcılık, gazetecilik, sosyal medya yönetimi ve içerik üretimi gibi konular öğretilir. Medya okuryazarlığı, eleştirel düşünme ve yaratıcı içerik geliştirme gibi yetkinlikler kazandırılarak öğrencilerin sektöre donanımlı bir şekilde hazırlanması hedeflenir.  

İş İmkanları

Medya ve İletişim bölümü mezunları, iletişim becerileri, yaratıcı düşünme ve medya teknolojilerine hâkimiyetleri sayesinde geniş bir yelpazede iş olanaklarına sahiptir. Mezuniyet sonrası çalışılabilecek bazı alanlar şunlardır: 

Geleneksel medya kuruluşlarında (radyo ve televizyon) editör, sunucu, muhabir olarak; Yazılı basında özellikle gazete, dergi ve yayın evlerinde editör, metin yazarı, haber muhabiri ve köşe yazarı; Dijital alanda içerik üreticisi, sosyal medya uzmanı olarak; Kurumsal iletişim ve halkla ilişkiler birimlerinde iletişim sorumlusu olarak çalışma imkanları mevcuttur. 

Çift Anadal, Yatay ve Dikey Geçiş

Medya ve İletişim programı öğrencileri Grafik Tasarımı programında çift anadal yapabilirler. 

Ön lisans düzeyinde Medya ve İletişim programını tamamlayan öğrenciler, Dikey Geçiş Sınavı (DGS) ile lisans düzeyine geçiş yapabilirler. ÖSYM tarafından belirlenen ve geçiş yapılabilecek bölümler şunlardır:  

Dikey Geçiş Yapılabilecek Lisans Bölümleri: 

  1. Basın ve Yayın 
  2. Gazetecilik 
  3. Halkla İlişkiler 
  4. Halkla İlişkiler ve Reklamcılık 
  5. Halkla İlişkiler ve Tanıtım 
  6. İletişim 
  7. İletişim Bilimleri 
  8. İletişim Sanatları 
  9. Medya ve İletişim 
  10. Radyo, Televizyon ve Sinema 
  11. Yeni Medya 
  12. Yeni Medya ve İletişim 
  13. Reklamcılık 
  14. Reklamcılık ve Halkla İlişkiler 
  15. Görsel İletişim Tasarımı 

İşletmede Mesleki Eğitim İmkanı

İşletmede Mesleli Eğitim, öğrencilerin okudukları bölümle ilgili gerçek bir iş ortamında belirli bir süre boyunca çalışarak pratik deneyim kazanmalarını sağlayan bir eğitim uygulamasıdır. Bu sayede öğrenci hem teorik bilgisini pratiğe döker hem de sektöre daha hazırlıklı hâle gelir.  

İME’nin amaçları;

  • Öğrencinin iş dünyasını tanıması 
  • Mesleki becerilerin gelişmesi 
  • Takım çalışması, iletişim, zaman yönetimi gibi işyeri kültürünü öğrenmesi 
  • Mezuniyet sonrası istihdam için güçlü bir CV oluşturması 

Medya ve İletişim öğrencileri İME’lerini şu alanlarda yapabilir;

  • Televizyon kanalları 
  • Gazeteler 
  • Dergiler 
  • Reklam ajansları 
  • Halkla ilişkiler firmaları 
  • Sosyal medya ajansları 
  • Belediyelerin veya özel şirketlerin basın-yayın birimleri 
  • Dijital medya şirketleri 

Kulüpler

  • İletişim Kulübü 
Listelenen ücretler peşin ücrettir. Ücretlere KDV dahildir.. Taksitli ücretler ve tercih indirimleri için ücret hesaplama sayfasını kullanabilirsiniz.
Program Ücret [*] Tercih İndirimli [?] Kontenjan Taban Puan Başarı Sıralaması Kılavuz Kodu Bakınız
Medya ve İletişim
  50% İndirimli 225.000 ₺ * 180.000 ₺ 37 222.0427 2.159.119 201790460 YÖK Logo 18, 21, 64
  100% Burslu Ücretsiz - 5 319.6491 657.988 201790453 YÖK Logo 18, 21, 64
  • *Fiyatlarımıza KDV dahildir.
1. Yıl - Güz Dönemi Ders Planı
Ders Kodu Ders T+U Kredi AKTS
ATA101 Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi - I 2+0 2 2
IK101 Kariyer Planlama 1+0 1 2
ING101 İngilizce - I 2+0 2 2
MİL101 İletişim 3+0 3 4
MİL103 Reklamcılık 3+0 3 5
MİL105 Dijital Pazarlama 3+0 3 4
MİL107 Medya Okuryazarlığı 3+0 3 5
MİL109 Gazetecilik ve Haber Toplama Teknikleri 3+0 3 4
TUR101 Türk Dili - I 2+0 2 2
UNIV101 Üniversite Hayatına Giriş 1+0 1 0
1. Yıl - Bahar Dönemi Ders Planı
Ders Kodu Ders T+U Kredi AKTS
ATA102 Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi-II 2+0 2 2
ING102 İngilizce-II 2+0 2 2
ISS101 İş Sağlığı ve Güvenliği 2+0 2 2
MİL102 Sosyoloji 3+0 3 4
MİL104 Medya Planlama 2+2 3 4
MİL106 Etkili İletişim ve Beden Dili 3+0 3 4
MİL108 Medya Tarihi 2+0 2 3
MİL110 Temel Fotoğrafçılık 1+2 2 4
MİL112 Medya ve Etik 2+0 2 3
TUR102 Türk Dili-II 2+0 2 2
2. Yıl - Güz Dönemi Ders Planı
Ders Kodu Ders T+U Kredi AKTS
MİL201 İletişim Psikolojisi ve İkna Kuramları 3+0 3 4
MİL203 Sosyal Medya Yönetimi 1+2 2 3
MİL205 Medya Araştırmaları 1+2 2 3
MİL206 Müşteri İlişkileri Yönetimi 3+0 3 4
MİL207 Yapay Zeka Teknikleri 1+2 2 3
MİL208 Yönetim Organizasyon 3+0 3 4
MİL209 Grafik Tasarım 2+2 3 5
MİL210 Metin Yazarlığı 3+0 3 4
MİL211 Siyasal İletişim 3+0 3 4
MİL212 Medya ve Kültür 3+0 3 4
MİL213 Halkla İlişkiler 3+0 3 4
MİL214 İnsan Kaynakları Yönetimi 3+0 3 4
MİL215 Tüketici Davranışları 3+0 3 4
MİL216 Kişilerarası İletişim 3+0 3 4
3.YY Ortak MYO Dersi veya Mesleki Seçmeli Ders 3+0 3 4
3.YY II Ortak MYO Dersi veya Mesleki Seçmeli Ders 3+0 3 4
3.YY III Ortak MYO Dersi veya Mesleki Seçmeli Ders 2+0 3 4
3.YY IV Ortak MYO Dersi veya Mesleki Seçmeli Ders 2+0 3 4
2. Yıl - Bahar Dönemi Ders Planı
Ders Kodu Ders T+U Kredi AKTS
MİL204 Mesleki İngilizce 3+0 3 6
MİL400 Staj 1+0 3 8
MİL402 İşletmede Mesleki Eğitim 2+0 12 24
4.YY II Ortak MYO Dersi veya Mesleki Seçmeli Ders 3+0 3 4
4.YY III Ortak MYO Dersi veya Mesleki Seçmeli Ders 3+0 3 4
4.YY IV Ortak MYO Dersi veya Mesleki Seçmeli Ders 3+0 3 4
4.YY V Ortak MYO Dersi veya Mesleki Seçmeli Ders 3+0 3 4

Uygulamalı EĞİTİM Veren Uluslararası ARAŞTIRMA ÜNİVERSİTESİ

Talep Formu